Het is hier super! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu Het is hier super! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

Het is hier super!

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

26 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal!

Hier mijn eerste berichtje vanuit zuid afrika! Het is hier prachtig!! Het idee dat ik hier een half jaar woon is echt onvoorstelbaar.

Na de problemen van vrijdag ging ik (dit keer niet in het gezelschap van ouders en zusje) wat huiverig richting Schiphol. Alles ging echter prima en we hebben een goede maar lange vlucht gehad. Het vliegtuig van Frankfurt naar Johannesburg was super luxe, veel ruimte en iedereen had zn eigen beeldscherm, keuze uit meerdere redelijk nieuwe films, spelletjes en een afstandsbediening om alles te kunnen besturen. Ook kregen we een leuk tasje met sokken, reistandenborstel etc.

Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth werden we met zn 12en (inclusief bagage en handbagage) in een klein busje gepropt en begon de 2 uur durende rit naar Port Alfred.

Wij natuurlijk om ons heen kijken of we al ergens een olifant konden spotten maar de enige beesten die we tegenkwamen waren koeien, geiten en paarden.. nou die kenden we al!

Het eerste wat opviel toen we het terrein van de campus op liepen was het prachtige uitzicht.. ik zou willen dat ik het iedereen kon laten zien, en dan niet alleen op een foto maar ECHT laten zien

Mijn kamer en kamergenootje bleken prima. We slapen hier met een groot deel van de studenten in een oud hotel ('the Grand' en dat is natuurlijk heel gezellig!

's Avonds gelijk even wat gaan drinken in een kroegje in de buurt en toen lekker naar bed. Het is hier snachts trouwens echt suuuperkoud! Er zijn al mensen die een straalkacheltje voor in hun kamer hebben gekocht!

Gisteren zijn we het dorpje in geweest om wat dingen in te kopen zoals beddengoed en een simkaart (nummer van mijn zuid afrika mobiel weet ik nu even niet uit mijn hoofd dus dat volgt later!) en hebben later nog een strandwandeling gemaakt maar het waaide zo hard!! s avonds uit eten geweest (10 man, 3 flessen wijn, iedereen een voorgerecht en een hoofdgerecht) voor 120 rand p.p (dat is ongeveer 12 euro..) en dat was inclusief 10% fooi! Zo goedkoop is het hier!! Mijn simkaart was maar 50 cent, dat is toch onvoorstelbaar!? Savonds nog wat gedronken en toen naar huis want vandaag begonnen de lessen om 8 uur! (en dus half 8 aan het ontbijt zitten!)

Vandaag hebben we onze eerste lessen gehad, en voor zover ik het kan inschatten valt het allemaal wel mee met de drukte. Verder zijn we vandaag naar de township geweest. Hier was te zien hoe groot de armoede hier kan zijn.. ik heb hutjes gezien zonder ramen, gebouwd van golfplaten, kindjes die eten zochten op de vuilnisbelt.. echt verschrikkelijk om te zien. Maar het wonderlijke is dat ze allemaal zooo vriendleijk en vrolijk zijn.. iedereen zwaait naar je en lacht, dat kan je je haast niet voorstellen.
Ook zijn we daar naar een kinderdagverblijf geweest, suuuperlieve kindjes allemaal zo vrolijk, zwaaien en ze gingen voor ons zingen en handjes vastpakken ongelovelijk als je dan bedenkt dat zij het nu al zo moeilijk hebben.

Hierna hadden we nog weer les tot 15.00 en daarna heb ik wat dingetjes geregeld zoals borg, schooluniform etc.

Nou.. een lang verhaal want er is zoveel wat ik met jullie wil delen, maar volgens mij is dit het wel in grote lijnen.

Foto's volgen nog!

Veel liefs,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Studeren in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2008

En dat was het dan weer..

15 December 2007

Fijne kerstdagen!

09 December 2007

Module assignments en feestjes

23 November 2007

Terug uit Kwazulu - Natal

13 November 2007

Tsitsikama
Hannah

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 95193

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 11 April 2013

Rondreis 2013!

26 Augustus 2008 - 30 Juni 2009

Stage op Aruba

20 Juli 2007 - 30 December 2007

Studeren in Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Barcelona

Landen bezocht: