even een kort berichtje - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu even een kort berichtje - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

even een kort berichtje

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

15 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal!

Ik ben alweer begonnen aan mijn 4e week hier onvoorstelbaar hoe snel dat gaat! Ik heb niet zo vaak tijd om op internet te gaan maar vandaag valt er een lesuur uit en het is niet zulk mooi weer dus maak ik even van de gelegenheid gebruik om een kort berichtje hier te typen.

op verzoek: een beschrijving van een doordeweekse dag hier
half 8: Ontbijt (meestal kwart voor 8 want ik heb een beetje moeite met opstaan zoals de meesten van jullie wel weten )
8 uur: eerste les. dit is niet elke dag hetzelfde, we beginnen gelukkig ook wel eens wat later. De lessen bestaan uit PBL (problem based learning), lectures waarin voor een grote groep uitleg word gegeven over uiteenlopende onderwerpen en workshops. Bij het module dat ik loop houd een workshop vaak in dat we met zn 12en (ons modulegroep) in een busje ergens heen gebracht worden. Zo zijn we al bij een Lodge geweest, bij een Bush restaurant, in de Townships en bij de tourist office. Hier krijgen we dan informatie waarover we later een verslag moeten typen. Wat wel een heel leuk detail is is dat ze hier maar 4 klaslokalen hebben. Haha vergelijk dat maar eens met de CHN! Het is hier allemaal heel klein maar ook heel gezellig.
Dan om 1 uur is de lunch op de campus
om 2 uur beginnen de lessen weer. Dit is ook niet altijd hetzelfde, vaak hebben we dan nog 1 uurtje les en dan zijn we vrij!!!
's middags gaat er meestal een groepje het dorp in voor boodschappen of om te shoppen maar vaak gaan we ook naar het strand wat hier op 5 minuten loopafstand ligt(ja wat een leven ik weet het)
Half 7 is avondeten. Dan moet je er ook echt zijn want anders krijg je niets! Vanavond gaan we lekker uit eten met een hele groep dus dan kunnen we lekker rustig aan doen.
' savonds is hier niet zo veel te doen. Internetten, huiswerk, wat drinken in de lokale pub, filmpje kijken of poolen (en is hier een pool lokaal op de campus) en verder een beetje gezellig doen met zn allen.
Eergister was 1 van de Zuid afrikaanse studenten jarig en die gaf een feestje op de campus dus dat was wel heel gezellig. Ik zal er wel wat foto's van plaatsen.

Nou zo zien mijn dagen er dus uit als ik niet tussen de olifanten zit of mezelf van een brug af stort

Veel liefs!!

P.S: om de vraag van Henny nog te beantwoorden: je werd opgehaald door iemand die je ook in een zittende positie helpt (wat wel heel fijn is aangezien al je bloed naar je hoofd stroomt!) en dan takalen ze je weer omhoog.