Alicedale tha best! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu Alicedale tha best! - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

Alicedale tha best!

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

05 November 2007 | Zuid-Afrika, Alicedale

Lieve allemaal!

Eindelijk weer een berichtje vanuit het altijd bruisende Alicedale!

Met school gaat alles prima, je gelooft niet wat voor lessen we hier hebben; workshop bird watching; met een groep van 6 ongeïnteresseerde studenten door de bushbush (lees: stekelplanten, doornstruiken etc), verrekijkers om de nek, vogelboek bij de hand en vogels spotten maar! Niet echt mijn ding want ik ben niet erg handig met de verrekijker en als ik het beest dan eindelijk gespot heb moet ik ook nog eens uitzoeken welke het dan wel niet is maar zelijken allemaal zoveel op elkaar! Zuuucht.. nouja..

Verder zijn we wezen vissen! Voor school! En jawel! Ik heb daadwerkelijk een (grote) vis gevangen! En leuk dat ik het vond! Prachtig!

Verder zijn we als les naar Addo Elephant park geweest. Van 7 uur ‘s ochtends tot 4 uur smiddags.. geloof mij; ik kan geen olifant meer zien! (ok luxeprobleem ik weet het )
Van de week een beach practical gehad.. lekker met zn allen over het strand sjouwen, leren over schelpjes, vissen, infratidal, upper en lower balanoids en meer van dat soort ongein!
Gisteren op Game drive geweest in Shamwari (wederom voor school ), Nijlpaarden gezien!!! Woehoeeee cooool! En ook nog olifanten (saaaaai ), giraffes (gaaaap ), zebra’s etc.
Tot zover mijn belevenissen op school Iemand al jaloers??

Verder is natuurlijk mijn mama hier geweest woehoeeee!! Was echt super gezellig!
Vrijdag werd ik tijdens de les gebeld door mama dat ze in Alicedale was.. veel eerder dan in de planning (mijn planning ) stond, dus stress want ik had nog les en er moest nog een verslag geschreven worden en natuurlijk moest ik mijn kamer ook nog enigszins toonbaar maken. Gelukkig waren we vroeg vrij en ben ik goed in snel mijn kamer opruimen (ik heb een grote kast ) dus toen kwamen mama en Elke naar de campus om hun spulletjes te brengen en om de campus te bekijken. VET leuk om mama weer te zien, iedereen voorgesteld en alles laten zien en toen besloten om met de auto naar Port Alfred te gaan om daar alles te laten zien daar een nachtje te gaan slapen. Even Port Alfred bekeken, op de campus daar gekeken, gegeten bij de boardwalk en toen naar the spinning reel, ons onderkomen van die nacht. Een huisje aan de rand van Port Alfred, midden in de bossen met een privépaadje naar het strand; cooool! Lekker bijgekletst met mama en toen naar bedjeeee. ’s Ochtends lekker uitgewaaid op het strand en toen Port Alfred in gegaan om alles goed te laten zien. Heeerlijk geluncht. Geslapen bij Links Coastal inn waar mama lekker pasta pesto gemaakt heeft! ’s Avonds was de finale van de Springboks waar ik het in mijn vorige berichtje al over had, dus na het eten ben ik vertrokken naar de campus waar ik geschminkt werd en toen door naar de Snorts waar de feeststemming er voor de wedstrijd al goed in zat. Iedereen was in het geel/groen en op een groot scherm werd de voorbeschouwing van de wedstrijd al uitgezonden. Snel een wijntje gehaald en toen kon het feest beginnen! En toen.. de overwinning!!! Woehoeeeee echt wat een feest! Rugby is hier net zo groot als voetbal in Nederland dus stel je eens voor dat Nederland Wereldkampioen voetbal word.. juist.. FEEST dus.

Zondagochtend vertrokken richting Kenton on Sea want we hadden gereserveerd bij Sibuya, een Game Reserve aan de Kariega River. Vanuit Kenton on Sea werden we opgehaald met een bootje die ons naar ‘Rivercamp’ bracht. Een kamp met 5 ontzettend luxe tenten en een gemeenschappelijke tent waar gegeten kon worden en waar een kampvuur gemaakt kon worden. EN! Megahangmatten! Woehoee mijn dag kon niet meer stuk! We konden gelijk aan de lunch beginnen, super lekker! We mochten zelf beslissen hoe laat we op Game drive wouden, dus eerst even gerelaxed bij het uitzichtpunt en natuurlijk in de hangmat, en toen op Game Drive. Weer met het bootje naar de overkant van de rivier waar de gevaarlijke beesten zaten Gelijk al allerlei antilopen gezien (Impala, kudu, bushbuck) ik hoopte op een Neushoorn want die had ik nog niet gezien maar dat leek er voor eerst nog niet in te zitten… Giraffes gezien, Zebra’s, olifanten maar geen Neushoorns. En net toen ik de hoop opgegeven had.. EEN NEUSHOORN! Nou ik helemaal gelukkig, 3000 fotos gemaakt.. en toen reden we verder de hoek om.. nog 3 neushoorns!! Aaaaah!! En we mochten later zelfs nog even uit de Jeep om een wijntje te drinken met uitzicht op 5 giraffes die ons stom aan stonden te gapen, heel cool!
Terug bij het kamp mochten we plaats nemen bij het kampvuur en kregen we eerst wat drinken en hapjes aangeboden voordat we aan tafel plaats mochten nemen. Heerlijk gegeten! En toen nog even gerelaxed bij het kampvuur met een stel wat ook in hetzelfde kamp zat.
Toen lekker naar onze luxe tent met echte bedden, toilet, douche.. heerlijk!
De volgende ochtend weer op Gamedrive.. weer 4 neushoorns gezien!! Echt heel cool.
Toen weer terug voor het ontbijt en toen zat het er al weer op helaas.. weer met het bootje terug naar Kenton on Sea. Hier besloten we om naar Port Elizabeth te rijden. Hier eerst onderdak gezocht en toen via het strand naar The Boardwalk gelopen. Hier geshopt, uit eten geweest en toen naar de bios; ‘the brave one’ mooie film wel. Daarna nog even een wijntje gedronken bij het newscafé, een cocktailbar bij the boardwalk.

De volgende ochtend nog weer naar het strand geweest, even langs een marktje voor sieraden en toen richting alicedale gereden.
Onderweg besloten we nog wat te gaan drinken bij Addo’s lion & crocodile ranch. Misschien had de naam me wat moeten zeggen maar ik dacht echt dat we er alleen wat konden drinken, totdat onze serveerster vroeg of we ook nog leeuwen en krokodillen wouden kijken.. nou dat hoef je mij geen twee keer te vragen!! En toen werd me ook nog aangeboden dat ik wel een babyleeuw mocht voeren.. toen kon mijn dag helemaal niet meer stuk! Oooooh wat lief.. maar ook scherpe klauwen!! Maar echt een heel cool beest! En toen dus nog leeuwen, tijgers en krokodillen gezien, echt cool, en compleet onverwachts!

Uiteindelijk toch nog doorgereden naar Alicedale, hier wat gegeten bij Louis’ pub en hereniging met mijn medestudenten. Mama en Elke hebben dus nog een nachtje kunnen genieten van het campusleven en toen zat het er helaas weer op.. maar gelukkig hebben we de fotos nog!!

Verder zijn we afgelopen weekend met zn 4en (Lorinde, Hans, Jasper, ik) een dagje + nacht naar Port Elizabeth geweest, supergezellig, wezen shoppen en op stap geweest in de Aqua, een Gayclub in PE, supergezellig! ’s Ochtends heerlijk ontbeten op een terras met uitzicht op een dolfijnenshop, heel grappig!

En toen weer teug naar Alicedale want ‘s avonds was er een feest georganiseerd in Alicedale waar ook een aantal mensen van de campus in Port Alfred zouden komen. Toen deze eenmaal gearriveerd waren kon het feest beginnen; eerst ff wezen zwemmen, toen naar Louis’ pub voor een braai en toen feesten!

Het thema was beachparty dus iedereen had zijn strandkleding aan. Gelukkig is er een zwembad bij Louis pub (ja dat lees je goed ) dus konden we tijdens het feestje ook lekker zwemmen Ik vermaak me hier nog wel even

Veel liefs,,!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Alicedale

Studeren in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2008

En dat was het dan weer..

15 December 2007

Fijne kerstdagen!

09 December 2007

Module assignments en feestjes

23 November 2007

Terug uit Kwazulu - Natal

13 November 2007

Tsitsikama
Hannah

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 95175

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 11 April 2013

Rondreis 2013!

26 Augustus 2008 - 30 Juni 2009

Stage op Aruba

20 Juli 2007 - 30 December 2007

Studeren in Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Barcelona

Landen bezocht: