Terug uit Kwazulu - Natal - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu Terug uit Kwazulu - Natal - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

Terug uit Kwazulu - Natal

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

23 November 2007 | Zuid-Afrika, Alicedale

Hallohallo!!

Ik ben weer heelhuids terug gekeerd van het tripje naar Kwazulu-Natal. Gelukkig hadden we malariapillen geslikt want iedereen is meerdere keren gestoken door muggen, wat niet echt een prettig idee is als je in een Malaria gebied bent

We hebben het wel echt supercool gehad, Donderdag om 5 uur ’s ochtends vertrokken, lekker verder geslapen in de auto, vet mooie natuur gezien, het heet die kant op niet voor niets de ‘Wilderness Coast’

Rond 9 uur aangekomen in St. Lucia waar we een super relaxte backpackers geboekt hadden. Op zoek gegaan naar een restaurant maar alles was al dicht dus voor het tankstation op de stoep een zak chips gegeten als avondmaaltijd (sorry mama ). Terug gegaan naar de backpackers waar ook een bar was. Op het terras gezeten waar je echt de rrarste geluiden om je heen hoort. Volgens de barman waren het kikkers, maar in dat geval wil ik niet zien hoe groot de beesten wel niet waren. Een biertje gedronken en toen lekker gaan slapen.

De volgende ochtend vroeg op want we wouden naar Lake Sibaya, maar dat bleek gesloten. Dus op goed geluk richting Kosi Bay gereden, wat op de grens van Mozambique ligt. Dus uiteraard even naar de grenspost gereden om even met 1 voet in Mozambique te hebben gestaan

Kosi Bay bleek lastig te bereiken met onze Ford, en halverwege de dirt road wist Camiel het voor elkaar te krijgen de uitlaat van de Ford eraf te rijden.. hmm.. Toch maar besloten terug te rijden richting Sodwana Bay waar we nog lekker gechillt hebben op het strand. Uit eten geweest in het St. Lucia Greater Wetlands National Park en toen besloten toch maar weer terug te rijden naar St. Lucia omdat we de volgende dag wilden snorkelen in Cape Vidal.
Nog even wat gedronken bij de bar in St. Lucia want dat hoort er natuurlijk bij op Vrijdagavond

Zondag naar Cape Vidal gereden om te gaan snorkelen. Helaas was het echt rotweer, vet harde wind en het regende ook nog eens maar Ben en ik besloten het er toch maar op te wagen Nauwelijks wat gezien, maar we hebben ons wel vermaakt! Om bij Cape Vidal te komen moet je door een national park rijden, en dus vanuit ons Fordje nog aardig wat wildlife gezien; Neushoorns, buffels, wildebeesten en een hele hoop antilopes.

Om twee uur hadden we een Hippo&Crocodile tour op de grootste estuary van Zuid Afrika geboekt, heel cool om te doen, suuuperveel Nijlpaarden gezien! Ook een paar krokodillen maar die bleven helaas niet lang genoeg boven water om ze op de foto te zetten!

’s Aonds voor de verandering weer eens uit eten en toen richting de Monkeybar/lounge gelopen. Onderweg naar de bar zagen we al allemaal mensen foto’s maken maar we hadden niet door wat er aan de hand was tot we twee andere Nerlanders tegen kwamen; er stonden twee hippo’s op het grasveld, midden in het centrum!! WAT!? Echt te cool! Die beesten stonden gewoon middel in de stad rustig gras te eten. Met ons geweldige Wildlife module hadden we al geleerd dat Hippos de meeste mensen doden in Zuid Afrika, maar deze stonden zo lekker rustig te eten dat we tot 7 meter bij ze vandaan konden komen. Heel cool, maar toen toch maar weer terug naar een veiligere plek; het balkon van de Monkeybar, waar we prima uitzicht hadden op het grasveldje met de Hippo’s. Vet leuke avond gehad met nog een afterparty bij ons backpackers.

De volgende ochtend halsoverkop de backpackers verlaten en toen weer 14 uur in de auto terug.. pff…

02.30 thuis, en toen ging maandag de wekker weer om 7 uur; Praktijk lopen in Shamwari.

Annemieke en ik hebben de afgelopen dagen in Bayethe gewerkt, 1 van de lodges in Shamwari. Bayethe heeft 12 tented lodges, suuuupermooi en suuuuperluxe, de tenten hebben zelfs airco en allemaal hun eigen zwembad.. slechts 500 euro per persoon per nacht!! Maar het was cool hier een paar dagen te werken! Voor wie het interessant vind:
www.shamwari.com

Mensen, tot de volgende keer, en ohja: bij deze wil ik papa nog even hartelijk bedanken voor de extra fotoruimte!!