En dat was het dan weer.. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hannah - WaarBenJij.nu En dat was het dan weer.. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hannah - WaarBenJij.nu

En dat was het dan weer..

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

02 Januari 2008 | Nederland, Groningen

Lieve allemaal!

Dit is em dan.. het laatste berichtje op deze site.. helaas!

Ik zit inmiddels alweer in het veel te koude Nederland, en eerlijk gezegd wil ik het liefst gelijk weer terug! Een half jaar Zuid Afrika was een geweldige ervaring die ik heb mogen delen met ontzettend leuke mensen!

De laatste twee week vakantie waren helemaal super!!

Samen met Jasper, Lorinde en onze trouwe Ford zijn we eerst vertrokken naar Port Elizabeth voor een relaxed avondje, waarna we de volgende dag door zijn gereden naar Jeffreys Bay. Jeffreys Bay is een super leuk surfers stadje aan zee.
We hadden hier 3 nachten een kamer gehuurd bij een super leuke backpackers; “Island Vibe”, die echt op steenworp afstand van het strand was. Heel relaxed sfeertje en de bar was geopend tot 7 uur ‘s ochtends, waarna je gelijk aan het ontbijt aan kon schuiven!

De eerste dag niet veel gedaan vanwege slecht weer, de rest van de dagen lekker op het strand gelegen en surfles gehad!! We hadden geen van 3en echt surf talent maar we weten nu tenminste de basis en we hebben zelfs een paar keer gestaan! Verder veel gefeest want ja dat hoort er nu eenmaal bij

Na 4 daagjes Jbay doorgereden naar Knysna, supermooi stadje, hier gerelaxed op het strand en toen doorgereden naar Swellendam. Hier was niet zo heel veel te beleven maar het was wel een ontzettend mooie omgeving!

De dag erop zijn we naar Robertson gereden, een wijnstreek vlakbij Kaapstad. Hier hebben we een paar wijnhuizen bezocht en bij “Viljoensdrift” hebben we na een wijnproeverij een boottocht gedaan waarbij we zelf ons picknickmandje samen mochten stellen. Wij hadden niet zo’n goed inschattingsvermogen dus zaten we na de boottocht met nog ongeveer de helft van het bestelde eten in het mandje.

Hierna doorgereden naar Stellenbosch waar we in een supercool Afrikaans restaurantje Kudu, Springbok en Wildebeest (!!!) gegeten hebben! Hier ’s avonds wederom op stap geweest in stones.. En toen was het tijd voor Kaapstad!!

Gelijk na aankomst op souvenir jacht gegaan, maar helaas kon ik vanwege ruimte gebrek in mijn koffer maar een klein aantal souvenirs meenemen. Heerlijk relaxed naar het strand geweest. De eerste nacht geslapen in Cape Town backpackers, heerlijk wat gedronken in een cocktailbarretje.

De volgende ochtend vroeg verhuist naar een andere backpackers; “the back pack”, waar we gelijk Ben tegen kwamen.
Omdat Lorinde en ik allebei al in Kaapstad geweest waren en veel bezienswaardigheden al gezien hadden zijn wij de volgende dag toen Jasper naar Table Mountain ging lekker naar het strand gegaan met Jorn. Camiel en Hans kwamen later ook en toen hebben we de rest van de crew opgehaald om met zn allen ergens wat te gaan lunchen, gezelliggg!! Hierna naar de “Canal Walk” gegaan, een groot shopping centre vlakbij Kaapstad, voor een kerst jurk. ’s Avonds met Jasper en Lorin wezen stappen in SSTTOONNEESS.. haha..

De volgende dag zijn we naar het aquarium '2 oceans' geweest, veeeett rare vissen hebben ze daar, heel cool om te zien! We hebben ook gezien hoe haaien gevoerd werden, en 1 van de duikers was heel toepasselijk verkleed als kerstman!

De 24e ben ik met Hans en Camiel naar een pretpark geweest, entree 110 Rand voor een aantal hele coole attracties en een hele slechte show! Het was zo rustig dat we in alle attracties zo lang konden blijven zitten als we wouden!!! Chill.. dus twee keer met Hans in de achtbaan en na 3 keer wildwaterbaan moesten we die toch echt verlaten omdat Hans verkeerd om in het bootje was gaan zitten! Haha..

En toen was het kerstavond! Dus suuuper relaxed uit eten geweest bij den Anker, een luxe restaurant bij the waterfront. Heerlijk gegeten. Hierna wilden we nog even op stap maar het bleek niet zo heel leuk te zijn en dus ging de helft naar huis. Jammerrrr!!

1e kerstdag doorgebracht op het strand; heel onwerkelijk! Heeeerlijk warm!! Nog wat fotos gemaakt als bewijs ’s avonds lekker gegeten bij een steakhouse, we hadden een heel bijzonder kerstmaal op tafel staan: crocodile, warthog, springbok, kude en struisvogel! Haha.. s avonds naar Chrome geweest, een club die ‘the place to be’ zou zijn met kerst, maar dat viel een beetje tegen. Maarrr wel in mn mooie nieuwe jurk!

2e kerstdag bestaat eigenlijk niet in Zuid Afrika maar voor ons wel dus wederom een kerstdag op het strand!! (saaaai ) lekker op een terrasje gezeten en ’s avonds weer heerlijk gegeten (goh doen jullie wel eens iets anders? )
Als laatste avond in Kaapstad nog een poos bij het zwembad gelegen sterren kijken.. relaxed..

En toen was het tijd voor de terugreis.. helaas!! Maar gelukkig nog twee dagen Zuid Afrika te gaan! Samen met Jasper afscheid genomen van Camiel, Jorn, Ben, Hans en Lorinde en met ons Fordje richting Knysna gereden waar we ’s nachts in een hele bijzondere backpackers hebben geslapen. Ze hadden nergens plek meer dus moesten Jasper en ik in de woonkamer slapen, Jasper op een matras en ik op twee kussens!! Hmm.. Haha! ’s Avonds op stap geweest in Knysna wat wel heel cool was, alleen ’s nachts om een uurtje of 5 werd ik wakker van iemand die ontzettend hard snurkte!! Dus heb ik mn bed (lees: 2 kussens en een deken) maar op de gang neergelegd.

De volgende ochtend weer op tijd vertrokken richting Alicedale, waar we ons spullen hadden opgeslagen. Eerst langs Port Elizabeth om nog wat laatste souvenirtjes te kopen en nog even te relaxen op het strand, en toen was het dan echt tijd om in Alicedale de koffers in te gaan pakken! Dit was nog vrij lastig omdat maar ongeveer de helft van onze spullen daadwerkelijk in de koffers paste en we dus aardig wat achter moeste laten! Nog een relaxed avondje gehad met JP en Clarisse, en toen lekker gaan slapen.

De volgende ochtend vroeg naar PE met al onze spulletjes, natuurlijk nog even naar het strand en toen lekker rustig inchecken,, tenminste.. dat dachten we!

Ons vlucht zou om 17.00 vertrekken, dus we hadden besloten om 15.00 ons bagage in te checken en daarna de auto terug te brengen, die we overigens ook nog moesten betalen!
Dus wij staan om 15.00 aan de balie om in te checken, word ons verteld dat de gate al gesloten is; ons vlucht was met 2 uur vervroegd!!!! WATT?! Dus zij bellen naar de gate dat ze het vliegtuig tegen moesten houden, en daar stonden we in ons zwemkleding, zand nog in ons haar, handbagage nog in de auto, en de auto moest ook nog terug!! Aaaah stress! Haha! Dus wij rennend de bagage opgehaald, Jasper bellen naar de autoverhuurder, of hij de auto op het vliegveld op kon halen en dat we de sleuten en het geld achter zouden laten bij het balie personeel. Nou dat mocht gelukkig. Dus toen wij buiten adem het vliegtuig ingerend kwamen (vergeet niet dat we ook nog steeds in strandkleding liepen haha..) vertrok deze ook gelijk en kregen we niet al te vriendelijke blikken van het personeel en de inzittenden.. sorrrrryyyy.. er bleek geen plek meer te zijn in economyclass dus werden we maar in de businessclass gezet.. chique! Lekker veel ruimte, tafelkleedjes, warme doekjes, quiche, croissantjes.. koffie.. maar helaas duurde deze vlucht maar anderhalf uur en zat de luxe er snel op!

Een paar uur moeten wachten in Johannesburg en toen een te lange vlucht van 10 uur naar Frankfurt. Uiteindelijk aangekomen op schiphol waar ik warm ontvangen werd.. en toen was het sprookje ten einde.. helaas!

Ik wil iedereen die mijn avonturen gevolgd heeft nogmaals hartelijk bedanken voor de leuke berichtjes; Henk en Henny, volgens mij waren jullie mijn trouwste fans; ik hoop dat er snel een vervolg komt op deze waarbenjij.nu!

Veel liefs en waarschijnlijk tot snel!!

>>Voor het originele reisverslag MET reacties ga naar: www.hannahinzuidafrika.waarbenjij.nu <<

• 04 Juni 2016 - 17:28

Aida Mast:

Ik kom bij jou terecht omdat ik zoek naar iemand waarvan ik een usb met foto's heb gevonden op schiphol. Ken jij iemand die hem is verloren afgelopen vrijdag?