Lekkere up to date update - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Hannah - WaarBenJij.nu Lekkere up to date update - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Hannah - WaarBenJij.nu

Lekkere up to date update

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

22 Maart 2009 | Aruba, Oranjestad

Bon dia!!!

Hier weer een update vanaf one happy island!! Ik vermaak me nog steeds prima!! Erg druk met stage maar gelukkig doe ik daarnaast nog genoeg leuke dingen!!

18 Maart was het hier dia di Himno y Bandera, oftewel vlaggetjesdag!! Dit is de dag dat de combinatie van Aruba’s volkslied, vlag en status aparte gevierd wordt. Iedereen is dan vrij en loopt/rijdt met vlaggetjes rond. En ik was voor de verandering ook een keer vrij!!

Ik helemaal happy, want Pieter was toevallig de 18e weer aangekomen op One Happy Island en hij had een rondleiding geregeld op zijn bootje (wat ik vanaf nu niet meer zijn bootje kan noemen want dat schip is grooooot..). Ik mocht nog 3 mensen meenemen dus rond 12 uur zijn we met zn 4en (Jessica, Marcel, Andreas en ikke) richting de haven vertrokken. Voor de mensen die het nog niet weten: Pieter loopt stage op de Westerdam, dit is 1 van de schepen van de Hollan America Line. Hier aangekomen moesten we even wachten want de lijst met namen van mensen die aan boord mochten was nog niet bij de douane gearriveerd. Gelukkig belde Pieter na een kwartiertje en bracht hij de lijst mee.
We kregen meerdere visitors passes wat wel aangeeft dat zo’n schip goed beveiligd is!! Op het schip aangekomen kwam ik gelijk een bekende tegen!! Egon werkt ook op het schip bij Pieter en ik ken hem uit Leeuwarden, erg grappig dus!!
De rondleiding was echt indrukwekkend. Het schip heeft negen verdiepingen en we konden overal heen met de lift!! Het schip heeft meerdere restaurants, bars en lounges, de ene nog mooier en luxer dan de andere!! Ook was er een casino, een nachtclub, een spa, een theater, een sportschool, een bibliotheek en 2 zwembaden!! En heeelemaal bovenop een basketbalveld.. teeeeee cool!! Na de rondleiding zijn we nog even wat gaan eten en drinken met Pieter die nog een paar uurtjes van boord kon voordat hij weer moest werken. ’s Avonds lekker uit eten geweest, een goed bestede vrije dag dus!!

Papa, mama en andere familie & freunde van Pieter die dit eventueel lezen: het gaat erg goed met Pieter, hij heeft het alleen veeeel te druk om op zn site te typen

Verder was het behalve mijn papa’s verjaardag de 17e St. Patricks’ Day. Met een hele groep bij Rembrandt ( café ) geweest waar een live band optrad en we smerige Guinness gedronken hebben, heel gezellig!!

Verder was er afgelopen weekend bezoek: Jorrit was een weekendje overgevlogen vanaf Curacao om Aruba onveilig te komen maken!! Super gezellig weekendje gehad, lekker wezen stappen, chillen, Uit eten geweest, naar de bios geweest en heeerlijk op het strand gebbqt!!

Over 3 weekjes hebben we hier een lang weekend (goede vrijdag en paasmaandag) en dan ga ik met Andreas en Jorrit Curacao onveilig maken!! Aangezien ik op paasmaandag jarig ben vier ik dat heeerlijk op Curacao!!

Aangezien ik niet meer heb getypt sinds mama en Marthe er nog waren zal ik even mijn best doen om te herinneren wat ik daarna nog gedaan heb..

De jeepsafari die we ’s middags nog gingen doen was superleuk!! Heb nog vanalles gezien wat ik nog niet gezien had!! De jeeprit was af en toe TE erg, zulke wegen ben ik in Afrika niet eens tegengekomen!! Maar het uitzicht was super en ik vond het leuk om deze kant van Aruba ook eens wat beter te leren kennen!! We waren nog bijna te laat terug bij Amsterdam Manor want 1 van de Jeeps kreeg een lekke band en toen duurde het allemaal wat langer, waardoor het toch wat haasten werd op het laatst. Nog wel snel wat met zn 3en gegeten bij Asterdam Manor en toen mama en Marthe weer naar het vliegveld gebracht.. ze worden nog steeds ontzettend gemist!! Het was super!!

De zondag daarop was de grote eindoptocht van het Arubaanse carnaval. Dit was heel gezellig en mooi om te zien, maar ik vond de lighting parade toch mooier. We hadden de avond er voor ook een soort van afscheidsfeestje gehad van Sarah, Mike en Robert dus we waren ook allemaal niet al te fit, dat zal ook meegespeeld hebben

Verder heb ik nog een aantal duiken gemaakt en bij 1 van die duiken heb ik een grote schildpad gezien!! Jaja Duiken is echt heel cool en ik wil eigenlijk nog een paar specialties halen hier, maarja het leven hier is niet heel goedkoop en er moet ook gespaard worden voor Curacao, dus dat staat weer even op een laag pitje.

Verder wordt er natuurlijk nog veel gefeest en genoten, de tijd vliegt nu echt!! De 16 Juni ben ik (als het goed is) klaar met stage, en de 29e vlieg ik terug naar Nederland, waar ik op 30 Juni aan zal komen!!

Nouuu dat was het volgens mij wel weer zo ongeveer!!

Heel veel liefs en een dikke kus vanaf one happy island!!