Hola Guapas!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hannah - WaarBenJij.nu Hola Guapas!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Hannah - WaarBenJij.nu

Hola Guapas!!

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

23 September 2009 | Spanje, Barcelona

Joehoeeee lieve mensen!!

Ben ik weer!! Hier is alles nog helemaal prima!! Mooi weer, mooie stad, leuke mensen, wat wil je nog meer?? Nou uuuuh werk dus!! Werk vinden is hier niet zo simpel als dat het klinkt!! In de horeca verdien je nauwelijks iets, en voor veel andere baantjes moet je toch wel uit deze regio komen. Om wat geld bij elkaar te krijgen heb ik de afgelopen weken een aantal keer als tourgids gewerkt voor Baja Bikes, een bedrijf dat fiets tours door Barcelona organiseert. Heel leuk om te doen, dat wel!! Weet nu een heleboel leuke feitjes over de stad en kan mn weg hier aardig vinden. Helaas is dit werk op oproepbasis en komt de herfst/winter eraan. Geld verdienen is hier dus nog niet echt aan de orde!!

Verder vermaak ik me hier wel prima!! Met zoveel vrije tijd heb ik mooi de gelegenheid om de stad te bekijken en leuke dingen te doen!! Gisteren heerlijk met Andreas geluncht in parc Ciutadella, en de Sagrada Familia van binnen bekeken!! Dit was echt heel cool en vet nice om te zien!! Bij het ontwerpen van deze kerk heeft Gaudí met zooooveel dingen rekening gehouden, dat zou je allemaal niet weten als het je niet verteld word!! Zo is het hele leven van Jezus erin verwerkt, van zijn geboorte tot zijn lijdensweg en sterven tot zijn wederopstanding. Ook is alles gebaseerd op de natuur, in vormen van bomen, bloemen en planten. Elk belangrijk Bijbelfiguur heeft zijn/haar eigen toren, en de bedoeling is dat de middelste toren, die 170 meter hoog zal worden, Jezus Christus zal voorstellen. Nouja verdere details zal ik jullie besparen, maar als jullie ooit de mogelijkheid hebben om dit gebouw van binnen te bekijken; zeker doen!!

Vorige week was Pieter hier weer even op bliksembezoek!! Samen met Iris heb ik hem een stukje van Barcelona laten zien en zijn we gezellig wat wezen drinken!! Verder waren er de afgelopen weken een aantal professionele beach- tennis en volleybal toernooien georganiseerd waar we zijn wezen kijken, leuk om te zien!! Gisteren ook nog met een grote groep op groot scherm een voetbalwedstrijd van Fc Barcelona gekeken in de kroeg, leuke wedstijd, leuke sfeer en wat een topclub!! De 4 – 1 overwinning was dan ook geheel terecht!!

Vanavond begint hier Mercé, een stadsfeest van een aantal dagen. Dit is hét stadsfeest van Barcelona en het is een eerbetoon aan de beschermheilige La Virgen de la Merced. Op verschillende pleinen worden gratis concerten georganiseerd. Dat betekent voor vanavond een feest in het forum en Zaterdag een optreden van the Hives!! Ik moet Zondag ochtend een tour fietsen maar dat komt helemaal goed!!

Nou mensen dit was het voor nu wel weer even,,

Veel liefs en tot snel!!

P.S foto’s volgen hopelijk snel!!

• 24 September 2009 - 08:01

H@NS:

Hannah! Zoals beloofd vandaag ff je berichtje gelezen!! Bike tours, sportief hoor haha! Super leuk wel denk ik, maar dat verdient dus wel genoeg om daar te 'overleven'? Vond het superleuk jullie ff te horen gisteren, succes he! xx

• 24 September 2009 - 13:38

El Kapitano:

Popje!!

Was weer gezellig gister.... Had me bijna verslapen vannochtend :S Dus de volgende keer geen drank meer voor mij.. haha
    See you in de lage landen weer!!

• 24 September 2009 - 20:16

Andyboy:

Hola chica,

Wat vermaak jij je daar toch ontzettend goed :D en je kent de stad al zo goed en de metro is ook al geen probleem meer. als er een duim smiley zou zijn had je die gekregen!

tutnan van de lip

• 25 September 2009 - 17:34

Ina:

dag lieve hannaaaah,
    mooi dat jij de janssen fietstraditie op je eigen manier in ere houdt!!

we zien elkaar binnenkort weer....tot dan..