Gotta love New Zealand!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hannah - WaarBenJij.nu Gotta love New Zealand!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hannah - WaarBenJij.nu

Gotta love New Zealand!!

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

19 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Lieve allemaal!!

Nu mijn laatste paar dagen in Nieuw Zeeland zijn aangebroken vond ik het weer de hoogste tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn meest recente belevenissen!! Ik geniet nog steeds elke dag ontzettend! Ik dacht dat geen enkel land in de buurt kon komen van mijn grote liefde voor Zuid Afrika maar Nieuw Zeeland komt wel erruuug in de buurt! Het land is zo ontzettend mooi, overal bergen, rivieren, watervallen maar ook grote vlaktes waarin je je zo ontzettend klein voelt! De meren hier zijn gigantisch en het ene nog helderder dan het andere, de zee is diepblauw en zelfs al is het hier maar een paar graden warmer dan bij jullie (zo rond de 10 graden..) als de zon schijnt leeft alles hier op!! Nou volgens mij heb ik mn punt wel gemaakt :) Ik maak hier zo veel mee dat ik mn best ga doen om zoveel mogelijk met jullie te delen! Ik zal ook een paar foto's van de omgeving plaatsen zodat jullie een beetje een beeld hebben bij het land!

De laatste update was vanuit Nelson na mijn skydive. Na Nelson zijn we via de Marlborough wijngaarden en Kaikura verder gereisd naar het zuiden. In Kaikura en mooie wandeling gemaakt van de ene naar de andere baai. Overnacht in Hanmer Springs en toen doorgereisd naar een sheepfarm waar we een heerlijk homecooked meal kregen en waar ze ons hebben laten zien hoe het leven van een farmer in NZ er uit ziet. Ook hebben ze ter demonstratie een schaap geschoren, een hele belevenis voor een stadsmens ;) Hoe verder we richting het zuiden reisden hoe spectaculair der het landschap, via Lake Tekapu, Lake Pukaki en Lake Ohau uiteindelijk in Omarama terechtgekomen, vanuit waar we verder zijn gereden naar Milford Sound. Milford Sound is onderdeel van de fjorden in het zuiden van Nieuw Zeeland, ontzettend mooi! Hier hadden we een overnachting op een boot geboekt. Met deze boot zijn we eerst een stuk gaan varen, later namen ze ons met een speedboat mee naar de moeilijker begaanbare delen. De speedboat vond ik eigenlijk leuker omdat die lekker hard kon :) Na een heerlijke maaltijd op de boot was het tijd voor spelletjes en sterren kijken! Samen met Lena heb ik uuuuren naar de sterren gekeken, het was zo helder en op een gegeven moment kregen we zelfs gezelschap van een paar zeehonden die om de boot zwommen!

Na Milford Sound was het tijd om weer wat meer richting het noorden te trekken, volgende bestemming; Queenstown! Queenstown heeft de naam Queenstown gekregen omdat het een stad is die mooi genoeg is voor een koningin om in te wonen, nou dat is zeker waar! Queenstown ligt aan een gigantisch groot meer; Lake Wakatipu. Dit meer is het 1 na schoonste, helderste meer ter wereld, alleen overtroffen door een meer in Antarctica!! Verder heeft Queenstown een leuk klein centrum en de omgeving is geweldig, overal bergen!! In Queenstown zijn we een paar dagen gebleven, hier heb ik paard gereden! Nou nog nooit op een paard gezeten dus hele belevenis, gelukkig had ik een behoorlijk dik paard die alles op z'n gemakje deed! De omgeving waar we gingen paardrijden was ongeveer 2 uur rijden vanaf Queenstown en de omgeving daar heet 'Paradise' nou dat verbaasde mij niets! Dit is het deel van Nieuw Zeeland waar de landschapshoots van Lord of the Rings, the Hobbit, Wolverine etc zijn opgenomen.. On-ge-loof-lijk mooi! Ik heb echt nog nooit zoiets gezien! Na 1,5 uur was het helaas alweer tijd om terug te gaan naar Queenstown, waar we de gondel hebben gepakt om de bergen eens te bekijken! Op de berg was een soort kart baan met karretjes zonder motor, maar omdat de hellingen zo stijl zijn ga je behoorlijk snel, luging noemen ze dat. Uiteraard moest ik dit ook proberen en ook deze adrenalinekick weer overleefd ;) In Queenstown zit een wereldberoemd hamburgerrestaurant; Fergburger. Hier wilden Lena en i uiteraard eten en het was geweldig! De rijen stonden tot op straat en we hebben een flink half uur gewacht maar het was de grootste en lekkerste hamburger die ik ooit heb gehad!!

Na Queenstown was het tijd voor Fox Glacier, hier heb ik een half day hike over de glacier gedaan, super leuk, lekker klauteren over het ijs! Ook mochten we ons flesjes vullen met glacierwater, lekker!

Na Fox Glacier zijn we een heel stuk omhoog gereisd naar Christchurch, hier eindigde de tour. Christchurch is een grote stad die een par jaar geleden door een aardbeving getroffen is, nu zie je daar nog steeds heel veel van, veel gebouwen zijn (gedeeltelijk) ingestort en overal zijn ze aan het bouwen of restaureren. Christchurch heeft een gigantisch park wat de stad wel een stuk mooier maakt. Ook zijn we naar het earthquakemuseum geweest waar foto's en overblijfselen de aard bevind te zien waren. Aan het einde mocht je met lego proberen Christchurch opnieuw op te bouwen, leuk! Lena en ik zijn 2 dagen in Christchurch gebleven waarna we besloten terug te gaan naar Queenstown, weer 9 uur terug naar beneden!! Vanuit Queenstown typ ik nu ook dit berichtje, we zijn hier nu alweer 3 dagen en nog steeds tevreden met de beslissing om hier de laatste daagjes Nieuw Zeeland door te brengen; genoeg te doen hier! Gisteren een boottocht over het meer gemaakt, eergisteren St. Patricksday gevierd en tussendoor nog geskyped met het thuisfront!! :) De 22e vlieg ik van Queenstown naar Auckland, waar ik nog 2 daagjes heb voordat ik door vlieg naar Fiji!

Voor nu weer heeeeel veel liefs van mij voor jullie!

  • 19 Maart 2013 - 10:19

    Froukje:

    Lieve Hannah,
    PRACHTIG!
    Wat zien de foto's er mooi uit en meid, wat maak je een hoop bijzondere dingen mee.
    Wel erg grappig dat je (in mijn ogen) de meest vreselijke en enge dingen doet, maar dan zelf het paardrijden als spannend ervaart.
    Het blijft leuk om je verhalen te lezen en voor jou natuurlijk nog veel leuker om het allemaal mee te maken.
    Blijf er van genieten, heel veel liefs van ons hier in Enschede.

  • 19 Maart 2013 - 17:12

    Pieter:

    Vergeet niet dat je ooit nog een keer naar huis moet! Maar als je er gaat wonen, verhuis ik met je mee!!! Have fun! Xx

  • 22 Maart 2013 - 13:38

    Ina:

    dag lieve hannah!
    ik lees dat je diep onder de indruk bent van het landschap in Nieuw Zeeland. Als ik je foto's zo zie kan ik me dat goed voorstellen; wat een mooie foto's, wat een adembenemend gezicht.!
    En dan sta jij daar bijna elke keer in je zomertenue....terwijl hier....De thermometer geeft 0 graden aan maar vanwege de harde wind is de gevoelstemperatuur -11 tot -16 graden (bron: weerbericht Radio Noord). En als je dan, dat wetende, dik ingepakt naar buiten stapt..kijk dan valt het waarempel nog mee :)
    Voor zover ik weet ben je nu in Aucland en reis je weer in je eentje. Mis je Lena?

    Het uitstel van belastingaangifte is je toegekend tot september 2013!!
    heel veel liefs, dikke kus
    ina

  • 29 Maart 2013 - 11:54

    Henny Marsman:

    Lieve Hannah,
    De sneeuwvlokjes dwarrelen hier in Stad Delden vredig naar beneden, het is ongelooflijk maar waar.
    Van Ina hoorde ik dat je inmiddels op de Fiji-eilanden bent aangekomen. Ik had geen idee waar deze zich precies bevinden, dus internet geraadpleegd en ik weet ze nu exact te liggen. Ook las ik daar dat de Fiji-eilanden ooit berucht waren als de "kannibaal-eilanden" en dat kwam me dan wel weer bekend voor.
    Je reis loopt al bijna ten einde; geniet dus nog maar van elke minuut; in Grunn' is het straks weer hard bikkelen, maar..............je hebt dan opnieuw zon en warmte(en wij hopelijk ook)
    Ik ben benieuwd naar je volgende bericht en natuurlijk weer de mooie foto's!
    Veel liefs van ons!

  • 29 Maart 2013 - 15:12

    Ina:

    dag lieve hannah-zo-ver-weg!
    mijn kalender vertelt mij dat er alweer een eind komt aan je verblijf op de Fiji-eilanden dat je morgen naar Sydney vliegt. Naar de laatste bestemming van je reis voordat je weer naar huis reist.
    Ik wens je een goede vlucht en nog een mooie laatste periode in Sydney.
    Hou van jou!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Rondreis 2013!

Rondreis 2013!

Recente Reisverslagen:

09 April 2013

Sydney!!

01 April 2013

Fiji times!

19 Maart 2013

Gotta love New Zealand!!

07 Maart 2013

Update update update!! Bangkok - Nieuw Zeeland!!

20 Februari 2013

Paragliding en foto's!!
Hannah

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1485
Totaal aantal bezoekers 95185

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 11 April 2013

Rondreis 2013!

26 Augustus 2008 - 30 Juni 2009

Stage op Aruba

20 Juli 2007 - 30 December 2007

Studeren in Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Barcelona

Landen bezocht: