Tsitsikama - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu Tsitsikama - Reisverslag uit Alicedale, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

Tsitsikama

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

13 November 2007 | Zuid-Afrika, Alicedale

Lieve allemaaaaal!!

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige Alicedale!

Vorige week heb ik dan eindelijk de laatste van de big 5 gezien; de Leopard!! Nu heb ik ze eindelijk allemaal gezien en kan ik dus tevreden terug naar Nederland komen eind December.

De afgelopen week bestond voornamelijk uit gamedrives bij Shamwari and Bushmans sands game reserve.

Verder zijn we aan het werk gezet in het Bushmans sands game reserve; er was achterstallig onderhoud dus zijn we er in twee groepen op uit getrokken om bomen te kappen, pijlen op stenen te verven, stenen te sjouwen etc. Een bijzondere ervaring als je je bedenkt dat achter elk bosje een neushoorn, olifant of buffel kan staan. Een heleboel olifanten gezien, maar gelukkig niet tijdens de werkzaamheden

Verder zijn we vorige week naar Born Free geweest, een organisatie binnen Shamwari waar ze beesten opvangen die niet meer terug kunnen het wild in omdat ze bijvoorbeeld in het circus gewerkt hebben of opgevoed zijn door mensen. Was wel heel cool om te zien maar wel tegenstrijdige gevoelens, aan de ene kant hebben ze het nu veel beter dan voordat ze bij Born Free kwamen, ze krijgen goed te eten en hebben heel veel ruimte, maar aan de andere kant weet je natuurlijk dat deze beesten eigenlijk in het wild zouden moeten leven.

’s Avonds zijn we met de 4 meiden uit Alicedale (Lorinde, Annemieke, Nina en ikke) richting Port Alfred gereden want we hadden een vrijgezellenfeestjeeee!! Jeltiene gaat trouwen als ze terug is in Nederland dus er was een surprise vrijgezellenfeestje georganiseerd met als thema: Pink. Dus iedereen stond in roze kleding met slingers etc. Jeltiene op te wachten tot ze terug kwam van sporten. Erg gelachen en de verassing pakte goed uit. Hierna met de hele groep meiden gaan eten bij de Boardwalk, waar het ook helemaal in Pink style was met roze bloemen, kersenchampagne en een heleboel rosé. Hierna met zn allen naar Snorts geweest, erg gezellig.

De volgende ochtend stonden we weer met beide benen op de grond; 9 uur: Progresstest.. pfff een lastige toets na weken van leren over visjes, vogels, insecten, planten etc.

Hierna zouden we naar een taxidermy gaan (waar beesten opgezet worden) maar dit ging niet door dus: WEEKEND!

Vrijdagavond lekker in Alicedale gebleven, Zaterdag met zn 4en (Lorinde, Jasper, Paul, Hannah) richting PE vertrokken. Aangekomen bij de Backpackers bleek dat half Port Alfred daar ook sliep; gezellig! Eerst naar Greenacres geweest om te shoppen, toen uit eten, naar de bios (Death at a funeral) en toen naar Toby & Joes’ voor een feestje. Hier kwamen we Jorn, Ben, Camiel en Hans ook tegen en toen daarmee verder op stap geweest.

De volgende ochtend op tijd opgestaan want om 13.30 werden we verwacht in Tsitsikama. Tsitsikama is een national park waar we hadden gereserveerd voor een canopy tour.
Beetje rare dag want mama was jarig en het blijft vreemd als je daar opeens niet bij kunt zijn. Vanuit de auto maar even een felicitatie sms gestuurd. We kwamen ruim op tijd aan in Tsitsikama, dus nog even lekker geluncht op een vet leuk terrasje en toen: Canopy Tour!

Na een kwartiertje instructies werden we in een tuigje gehesen, helm op, handschoenen aan en toen met de Jeep het bos in. Vanuit hier gingen we een platform op, waarvandaan we met een kabelbaan naar het volgende platform moesten glijden. Echt supercool, je hangt alleen maar aan de haak van je tuigje aan een kabel, tussen de bomen, 19 meter boven de grond, als een echte Jane (met helm dan wel). 2,5 uur later, na 10 platformen (dus 9 keer springen) ben je weer terug en kregen we nog wat te eten in het restaurant; supercool dagje!

Morgen nog een Gamedrive en een Bushwalk en dan hebben we een lang weekend!! Jasper, Camiel, Ben en ik hebben besloten dat we richting Mozambique gaan rijden, naar Kwazulu Natal. Dit schijnt een suuuupermooi gebied te zijn met ontzettend mooie natuur dus ik ben benieuwd! Morgen beginnen we met de malariapillen, spannend!! Maar die verhalen horen jullie nog!!

Veel liefs en blijf berichtjes plaatsen ()

P.S: Charlotte: Ik ben nog steeds op zoek naar een wolf maar volgens mij hebben ze die hier niet!!

Dikke kus!!