Bali, Lombok en Gili Islands! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Hannah - WaarBenJij.nu Bali, Lombok en Gili Islands! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Hannah - WaarBenJij.nu

Bali, Lombok en Gili Islands!

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

08 Februari 2013 | Indonesië, Sanur

Lieve allemaal!!

In mijn vorige berichtje schreef ik dat ik vanaf Koh Phangan weer terug zou reizen naar Bangkok. Via boot, bus, nachtrein, normale trein en taxi en met ontzettend veel vertraging duurde mijn reis van Koh Phangnan naar mijn hostel in Bangkok precies 24 uur! Gelukkig had ik alvast een hostel geboekt dus kon ik uiteindelijk nog een paar uurtjes slapen voordat ik me om 4 uur 's ochtends op Don Mueang airport in Bangkok mocht melden voor mijn vlucht naar Bali! Een goede vlucht gehad en na 4 uurtjes vliegen aangekomen in de (jawel..) stromende regen! Pieter haalde mij op en vaaf het vliegtuig zijn we gelijk naar onze guesthouses gegaan. We verblijven (allebei in een ander) typisch Balinees huis met een grote woonkamer buiten! Heerlijk om elkaar weer te zien en bij te kletsen!! We zitten in Sanur, de oudste badplaats van Bali. De eerste avond lekker decadent sushi laten bezorgen!! :) De volgende ochtend zijn we gelijk doorgereisd naar Gili Trawangan, hier zijn we 3 dagen gebleven waarin we in de bloed hitte (regen gelukkig alleen toen ik aankwam!) het eiland rond zijn gefietst. Verder hebben we gesnorkeld, gezwommen, gefeest en natuurlijk bij gekletst!! Hierna zijn we naar Lombok gegaan, veel groter en veel meer natuur dan op Gili Trawangang. Op Lombok kenden we een jongen die daar een heel luxe resort heeft dus heerlijk daar gerelaxed, het eiland verkend, aapjes gespot langs de kant van de weg en naar een lokale markt geweest. Terug op Bali zijn we een dagje naar Kuta geweest, de toeristische trekpleister van Bali. Leuk om te zien, een lang strand en veel winkeltjes op poppies lane! Verder zijn Pieter en ik gaan raften op een rivier bij Ubud, heel erg leuk, 2,5 uur de rivier af, soms zelf peddelen maar vooral de stroomversnellingen en watervalletjes waren natuurlijk spannend! Verder zijn we naar het monkeyforest geweest, aapjes in het wild bekijken!! Ik heb 1 gevoerd en 1 aapje is via Pieters broek omhoog geklommen om in zijn broekzak naar eten te zoeken :). Ook hebben we verschillende tempels bezocht waaronder de royal family tempel en Tanah Lot. Op Bali is het geloof heel erg belangrijk en overal vind je tempels en offers op straat. Ook bijna elk huis hier heeft een klein tempeltje waar offers neergelegd kunnen worden. Vanavond hebben we bij zonsondergang op het strand gegeten, heel veel mensen hier denken dat als ze Pieter en mij samen zien dat we een stel op huwelijksreis zijn en bieden ons de meest romantische tafeltjes aan, vanavond hebben we daar maar een keer gebruik van gemaakt. Was niet romantisch maar wel heel mooi om zo de zonsondergang te bekijken! Nou ik vergeet waarschijnlijk de helft maar vermaak me in ieder geval prima en vind het heerlijk om Pieter weer even te zien en samen dingen te ondernemen!

  • 09 Februari 2013 - 00:29

    Jorn:

    Lieve Hannah! Wat ziet het er chill uit allemaal! Wat leuk ook dat je weer even tijd met Pieter door kunt brengen...Enjoy!!! X

  • 09 Februari 2013 - 19:58

    Lorinde:

    Lieve Hannah! Ziet er echt super gaaf uit.. lekker eten, mooi land en leuke activiteiten. Wil ik ook! Geniet ervan en laat je binnenkort weer wat foto's zien??? Xje

  • 12 Februari 2013 - 21:19

    Ina:

    dag lieverd...mooi verhaal en mooi al die foto's! Ik vroeg me al af wat je zoal at onderweg, daar laten de foto's nu een beetje van zien. Wat ik me ook al langer afvraag is hoe het reizen met volle bepakking je bevalt. Zo'n reis van 24 uur (van Koh Panghan naar Bangkok) met je hele hebben en houden op,je rug lijkt mij zwaar. En waar laat je alles als je naar de markt, het strand enz. gaat?
    Je bent inmiddels al ruim 4 weken onderweg. Ben benieuwd waar je heen gaat als Pieter weer vertrokken is.
    Het is hier carnaval, afgelopen weekend waren de carnavalsoptochten en ik moest onvermijdelijk denken aan 4 jaar geleden toen wij met carnaval bij jou op aruba waren en we die prachtige lightingparade gezien hebben. Mooiste optocht ooit!

    Eigenlijk heb ik geen tijd om je te berichten want ik heb vandaag een poëziebox met 10 gedichtenbundeltjes gekocht en die moet ik natuurlijk vastpakken en inkijken. De weelde is eigenlijk te groot want waar begin ik? Met de mooie, vertrouwde gedichten van Ida Gerhardt, Rutger Kopland of met de (voor mij) nieuwe, onbekende gedichten van Ester Naomi Perquin, Ingmar Heytze? En dan zijn er nog zes andere......

    Ik wens je nog veel mooie ervaringen op je verdere reis en blijf ons op de hoogte houden. O ja, ik heb nog wel een verzoek: plaats je de volgende keer wat meer foto's waar je zelf op staat? Kan ik even naar je kijken :-)

    kuskus

  • 13 Februari 2013 - 23:35

    Tom:

    Aaaah, zo mooi! Volledig jaloers hier :) Geniet ervan!

  • 18 Februari 2013 - 12:46

    Ina:

    hannaaaah.....
    wat was dat voor mij een wonderschoon begin van de dag dat ik jou op skype gezien en gesproken heb!!!
    Mooi om je zo sprankelend in beeld te hebben; het straalt van je af dat je het goed naar je zin hebt!

    Geniet je verdere reis!
    alle liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Rondreis 2013!

Rondreis 2013!

Recente Reisverslagen:

09 April 2013

Sydney!!

01 April 2013

Fiji times!

19 Maart 2013

Gotta love New Zealand!!

07 Maart 2013

Update update update!! Bangkok - Nieuw Zeeland!!

20 Februari 2013

Paragliding en foto's!!
Hannah

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1065
Totaal aantal bezoekers 95397

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 11 April 2013

Rondreis 2013!

26 Augustus 2008 - 30 Juni 2009

Stage op Aruba

20 Juli 2007 - 30 December 2007

Studeren in Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Barcelona

Landen bezocht: