Update update update!! Bangkok - Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Hannah - WaarBenJij.nu Update update update!! Bangkok - Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Hannah - WaarBenJij.nu

Update update update!! Bangkok - Nieuw Zeeland!!

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

07 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Lieve allemaal! Na lang wachten hier dan eindelijk weer een update! Ditmaal vanaf het prachtige zuidereiland van Nieuw Zeeland!

Na Bali ben ik weer voor een paar dagen teruggevlogen naar Bangkok. Ondanks m'n eerdere twijfels over Bangkok moet ik zeggen dat ik me steeds meer op m'n gemak begon te voelen in deze gigantische, chaotische stad. Ik had me voorgenomen om alles met het openbaar vervoer te doen en dat heb ik dan ook gedaan! In Bangkok kan je via metro, trein en skytrain voor een paar euro overal komen waar je maar wilt. Min dagen in Bangkok heb ik gevuld met sightseeing; met de ferry naar Po Wat, eindelijk het beeld van de 'reclining buddha' gezien en naar de temple of Dawn geweest.

Vanaf Bangkok vloog ik de 24e via Melbourne naar Auckland. Helaas had mijn vlucht vertraging waardoor ik m'n aansluiting in Melbourne zou missen. Gelukkig kon ik worden omgeboekt naar een latere vlucht. Na 6 uur wachten op het vliegveld in Bangkok, 9 uur vliegen naar Melbourne, 5 uur wachten in Melbourne en nogmaals een vlucht van 3 uur en een random drugstest was ik rond middernacht dan ein-de-lijk in Nieuw Zeeland! Helaas kon dat over m'n backpack niet gezegd worden, die was achtergebleven in Melbourne..

In Auckland heb ik weinig spannends beleefd, gelukkig in de bus naar het hostel gelijk al iemand ontmoet met wie ik de stad kon verkennen. Auckland is een mooie, grote stad en we hebben dan ook de hele dag rondgelopen; centrum, haven, lunch in Victoria Park en de skytower. Omdat mijn Backpack nog niet terecht was ook maar wat nieuwe kleren gekocht :)

De volgende ochtend zou ik met een tour vertrekken naar het b uiterste noorden van Nieuw Zeeland; Bay of Islands. Vol spanning naar de receptie en gelukkig kon ik worden herenigd met mijn spulletjes!! Met een leuke groep van 18 mensen vertrokken richting het noorden. Onderweg watervallen en de oudste boom van Nieuw Zeeland bezocht. Bay of Islands is maar klein maar heel mooi om te zien, zoals de naam al zegt; een baai met allemaal kleine eilandjes. Na 2 nachten Bay of Islands zijn we naar Rotorua gereden, hier werden we welkom geheten door een traditionele Mauri stam. We mochten met hun zingen, eten en hebben met zijn allen op de grond geslapen, heel bijzonder om mee te maken! De volgende dag was het tijd voor Hobbiton, the Shire; de filmset van Lord of the Rings! Super leuk om te zien, allemaal mini huisjes in de heuvels met een echt café waar we een gratis hobbitbiertje kregen! Na een tour door Hobbiton zijn er doorgereden naar Lake Taupo waar we 2 nachten zouden blijven. Lake Taupo is een gigantisch meer, zo groot als Tokyo. Hier heerlijk gezwommen en elkaar beter leren kennen dmv zelf gekookte maaltijden en biertjes op het balkon van ons hostel. Via prachtige bergen en vulkanen doorgereden naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Hier gelijk een avondje gaan stappen en de volgende ochtend zijn we met een cable car de bergen in gegaan waar ze een gigantisch park hebben. Smiddags de stad en de haven bekeken. De volgende ochtend om 5.30 opgestaan omdat we de ferry naar het zuidereiland moesten halen. Dit is een overtocht van ongeveer 3 uur op een gigantisch ferry. De natuur op het zuidereiland is heel anders dan het noordereiland, veel mooier, hogere bergen, groener en de zee is ongelooflijk blauw. Ook is het hier een stuk kouder! Onze eerste stop op het Zuidereiland is Nelson, waar ik dit verhaaltje typ. Vandaag zijn we wezen (niet schrikken mama!) skydiven! Op 16.500 ft (5km) boven land uit een vliegtuig springen.. Super eng maar vond het echt geweldig!! Zal een paar foto's met jullie delen. Nu weer veilig op de grond en morgenochtend weer verder!!

Dat waren mijn belevenissen in het (heel erg) kort!! :)

Heel veel liefs!!

  • 07 Maart 2013 - 11:23

    Tom:

    Supervet! Volgens mij ben je daar alleen veel te kort, dus je moet nog 'n keer terug denk ik :)

  • 10 Maart 2013 - 00:20

    Ich Bin Ein Hengeloer:

    He lieve Hobbit! Wat onderneem je toch superveel bijzondere activiteiten. Ieuw krijg al hoogtevrees als ik naar die foto's kijk. Maar goed dat je mummy dit achteraf allemaal te horen kreeg.....Zie dat je altijd nog als kok wat voor jezelf hier kunt gaan beginnen in Nl als je thuiskomt en je geen baan meer blijkt te hebben.
    Leuk je te volgen nichtje, I envy you. Keep on rockin in a free world.

  • 10 Maart 2013 - 16:56

    Ina:

    ha lieve hannah!!!
    Op zo'n manier "sorry" zeggen, doet mijn hart smelten! 't Is goed hoor :)
    Skydiven! Kind kind.
    Wat een indrukwekkende hoogte en wat een prachtige foto's; zijn die foto's gemaakt vanuit het vliegtuigje? Voor mij is het mooi dat ik een schema heb van je reis zuidwaarts, zo weet ik steeds waar je bent (hoewel ik niet weet of je dan op de grond staat of op 5 km. hoogte uit een vliegtuigje springt maar allà). Ik volg je op de voet meisjelief maar ja dat stopt natuurlijk met het einde van de trip.
    Nadat we hier deze week een vleugje voorjaar genoten hebben, is de temperatuur nu weer in een vrije val geraakt en vriest het weer :(
    Marthe is hier het weekend we gaan straks samen eten en dan vertrekt ze weer naar Amersfoort.

    Wat een mooie wens heeft je neeft uitgesproken met zo'n bijzondere songtekstregel! Die kwam bij mij wel even goed binnen bij jou denk ik ook wel.
    Ik zeg nogmaals: zon op je wegen lieverd...!!

  • 17 Maart 2013 - 00:49

    Henk En Henny:

    Vandaag, 17 maart 2013, de geboortedag van Henk.........
    In gedachten verbonden met elkaar.....
    Liefs voor Ina en mijn nichtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Rondreis 2013!

Rondreis 2013!

Recente Reisverslagen:

09 April 2013

Sydney!!

01 April 2013

Fiji times!

19 Maart 2013

Gotta love New Zealand!!

07 Maart 2013

Update update update!! Bangkok - Nieuw Zeeland!!

20 Februari 2013

Paragliding en foto's!!
Hannah

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 947
Totaal aantal bezoekers 95379

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 11 April 2013

Rondreis 2013!

26 Augustus 2008 - 30 Juni 2009

Stage op Aruba

20 Juli 2007 - 30 December 2007

Studeren in Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Barcelona

Landen bezocht: