Weekendje Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu Weekendje Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

Weekendje Port Elizabeth

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

20 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lievelievelieve allemaal!

Allereerst weer hartelijk bedankt voor jullie leuke berichtjes! Super lief allemaal en jullie maken mij erg gelukkig allemaal! Hihi!

Ik heb weer een geweldig weekend achter de rug! Vrijdag zijn we met zn 5en (Jorn, Lorinde, Camiel, Hans en ik) met de auto naar Port Elizabeth vertrokken. In Port Elizabeth was de Tri-varsity party georganiseerd. Dit was een feest waar drie universiteiten uit de omgeving samen komen om twee avonden te feesten.

Vanuit de auto moest nog accomodatie geregeld worden maar gelukkig bleek de eerste backpacker die we belden (Kings Beach Backpackers) nog wel een kamer voor zeven!!! (wij 5 en Japer en Paul) beschikbaar. Hier aangekomen gelijk de bedden verdeeld en toen de stad in. In Port Elizabeth Hebben ze een soort Disneyland stadje (had ik het laatst al over), de Boardwalk. Daar even rondgelopen en toen uit eten bij Buffalo Bill met zn 5en. Hier kwamen we ook Paul en Jasper tegen dus toen was de groep compleet.

Gelijk doorgegaan naar Toby Joe’s waar de party was. Supergezellig! Leuke discotheek/kroeg met een groot balkon, heel gezellig. Helaas zijn in deze kroeg wel ons jassen gestolen dus dat werd een frisse terugtocht naar de Backpackers. Tot een uurtje of 4 gefeest en toen lekker met zn zevenen op 1 kamer gaan slapen. Gezelligggg!! Haha

De volgende ochtend moesten we voor 11 uur verhuizen naar een andere kamer dus op tijd op om alle 7 te kunnen douchen.

Toen heeeeeerlijk wezen ontbijten in een restaurantje in de Boardwalk met een lekkere fruitshake, op het terras met uitzicht op het meertje, heerlijk genieten!

De hele dag lekker rustig aan gedaan, even op het strand geweest en toen om 6 uur naar de bios! Simpsons the Movie. Ja die hebben ze hier ook en ook nog stukken goedkoper dan in Nederland! 20 Rand voor een kaartje en 9 Rand voor een bak popcorn (= total 3 euro). Leuke film, leuke mensen, wat wil je nog meer??

Na de film zijn we naar het casino geweest. Was wel gezellig maar niet heel lang gebleven. Ook niets gewonnen helaas!

En toen was het weer tijd voor de tweede avond feesten. Iedereen was er weer helemaal klaar voor en wederom een gezellige avond gehad.

Nouuuu en toen was het alweer Zondag! Weer op tijd uit bed want we moisten voor 11 uur de kamers uit zijn. Toen naar het winkelcentrum gereden (de winkels zijn hier op zondag tot 2 uur open) leuke armbandjes en een shirtje gekocht, toen lekker geluncht en toen nog even naar het strand. Nog even over een marktje gelopen en toen was het helaas al weer tijd om naar port Alfred terug te gaan.

Al met al een supergezellig weekend!

Veel liefs!!