Addo Elephant Park!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu Addo Elephant Park!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

Addo Elephant Park!!

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

05 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve mensen!

Weer een berichtje van mij (hoewel jullie niet echt enthousiast op mijn vorige verhaal gereageerd hebben verwacht ik dat nu dus wel weer )

Vrijdag begonnen we met een voorlichting over HIV. Erg indrukwekkend maar ben er wel erg van geschrokken hoe erg het hier heerst en van de beelden die ons werden laten zien. Wat mij het meest verbaasde was het feit dat het HIV virus zo ver ontwikkeld is dat het nu zelfs doormiddel van zoenen overdraagbaar is.. niet dat ik nou van plan was om hier een potje te gaan staan zoenen maar toch tis echt uitkijken hier.

Leuker bericht:
Gister zijn we naar het Addo Elephant Park geweest.. SUPER! We kwamen om half 12 aan en wilden graag mee met de tour van 12 uur. Deze was echter al volgeboekt maar we konden wel met eigen vervoer gaan. We besloten toch te wachten tot de tour van 15.00 omdat je met zo'n tour toch meer kans hebt om wat te zien. De anderen hadden besloten om toch met eiegn vervoer te gaan. Achteraf bleek het een goede beslissing om te wachten want zij hadden niets gezien!!

Eerst even een beetje rondgekeken daar, geluncht en toen was het al tijd voor de tour. Met een grote jeep vertrokken we het park in. Na een paar minuten kwamen we al wat zwijntjes en buffels tegen en nog wat verder ook sprinbokken. De gids vertelde bij elk dier wat we tegenkwamen een verhaaltje voordat we weer verder reden. Iedereen zat vol spanning te wachten op de eerste olifanten en toen we er eindelijk een zagen was de vreugde dan ook groot! een eindje verderop stond een olifant rustig te eten. iedereen fotos maken en filmen. En toen kwam ie opeens recht op ons af! Met een behoorlijk tempo ook nog dus de gids begon achteruit te rijden om de olifant niet agressief te maken. Hij kwam echt heel dichtbij en toen maakte ie toch een bocht en stak ie precies voor onze jeep over! WAT geweldig!! Ik zit hier echt in Afrika! Later zagen we nog zebra's in de verte en ook nog struisvogels!! Die zijn echt cool van zo dichtbij. Later kwamen we nog een olifant tegen en toen kwamen we op een grote open vlakte met wel 50 olifanten!!! We gingen helemaal over een pad waar helemaal geen auto's mogen komen en toen stonden we echt midden tussen de olifanten. Echt een superervaring ik had daar de hele dag wel willen blijven. Hoewel het we verschrikkelijk koud was en we allevier dik ingepakt in poncho's waren. Ik heb echt 1000% genoten. Toen was het alweer 2 uur later en gingen we weer terug. In het souvenirwinkeltje nog een olifantenkettinkje en oorbellen gekocht hihi toeristen!

Toen weer terug naar de campous (twee uurtjes rijden) in onze gehuurde auto en vergeet niet dat hier alles verkeerd om zit! Stuur rechts, links rijden haha best spannend allemaal. Maar weer helemaal heel aangekomen op de campus waar zelfs nog wat eten over was voor ons. 's avonds nog even op stap geweest.

Vandaag lekker uitgeslapen en later nog even naar het strand maar het waaide veeeel te hard brrr!

Zoals jullie kunnen lezen geniet ik hier met volle teugen!

Veel liefs,,