BUNGEEJUMPEN! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu BUNGEEJUMPEN! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Hannah - WaarBenJij.nu

BUNGEEJUMPEN!

Door: Hannaaaah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

12 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Allereerst: iedereen bedankt voor alle leuke reacties!! Ik kan jullie niet allemaal persoonlijk bedanken maar ik ben er heel erg blij mee!

en ja jullie lezen het goed! Ik ben wezen bungeejumpen! En wel van het hoogste bungeejumppunt ter wereld: de Bloukransbridge. 216 meter vrije val. Dat betekent 7 seconden met 120 kilometer per uur naar beneden storten. Dat doen we dus nooooooit weer! Haha begrijp me niet verkeerd ik vond het geweldig, maar het was zo verschrikkelijk eng! Het gaat echt tegen al je gevoel in om vanaf zo'n grote hoogte naar beneden te springen. En geloof me, hoog was het! Ik kan nog steeds niet geloven dat ik daadwerkelijk gesprongen ben.

Anyway.. ik zal even vanaf het begin beginnen want afgezien van het feit dat ik me van een brug af heb gestort heb ik nog veel meer gedaan, echt een geweldig weekend!

Donderdagochtend zijn we op tijd met twee auto's vertrokken richting Jeffrey's Bay. Dat ligt ongeveer 300 kilometer van Port Alfred ook aan de kust. Jeffreys Bay is echt een typisch surfplaatsje. Onderweg even geluncht bij Nando's in Port Elizabeth, heel gezellig. Ohja en speciaal voor Frankie: onderweg in de auto hoorden we een nummer van een soort Zuid Afrikaanse Lange Frans dus toen moest ik gelijk aan je denken Toen zijn we doorgereden naar Jeffrey's Bay waar we twee huisjes aan het strand hadden gehuurd in een appartmentencomplex dat 'het sandkasteel' heet. We bleken per 4 personen echt vet veel ruimte te hebben dus hebben we Hans ben Jorn en Camiel gebeld die ook naar Jeffreys Bay zouden komen dat ze wel bij ons in konden slapen. Daarna het stadje in gegaan en daar heb ik nog een leuk shirtje gekocht. 's avonds uit eten geweest met een groep van 10 en daarna op stap! Vet gezellig ook heel veel gekletst met wat zuid afrikanen, zij in het afrikaans en ik in het nederlands en we versonden elkaar prima! Echt grappig. Toen de disotheek dichtging zijn we bij ons huisje op het strand gaan zitten met nog wat mensen uit de kroeg wat drinken en toen ben ik lekker in bed gekropen. De volgende ochtend vroeg opgestaan en lekker ontbeten in de stad op een terrasje. Toen naar het strand geweest. Tegen 1 uur vertrokken we naar Plettenburgbay. Het was de bedoeling dat we daar ongeveer 1,5 uur later aan zouden komen maar dankzij de briljante kaartleesskills van ene Patrick ( het is je vergeven hoor) kwamen we 5 uur later dan geplanned aan. De tussendoorroute bleek rechtstreeks het binnenland in te gaan, dwars door de bergen, berg op, berg af, de ene scherpe bocht na de andere.. een half uurtje was het wel leuk maar na een paar uur had ik het wel gezien. Toen begon het donker te worden en werd de sfeer een beetje gespannen. Gelukkig kwamen we veilig aan in Plettenburg Bay en na wat boodschappen gedaan te hebben kwamen we aan bij ons appartementje. SUPERMOOI! 3 slaapkamers, een grote woonkamer, volledig ingerichte keuken en 2 badkamers. Heerlijk. Zelf gekookt en toen een lui avondje gehad met wat kaartspelletjes en een lekker warm kacheltje.

Zaterdag was het dan zover.. we gingen bungeejumpen. Iedereen die zou gaan springen zat met een gespannen gezicht aan het ontbijt en toen zijn we maar zo snel mogelijk die kant opgegaan. Na een half uurtje rijden kwamen we bij de brug waar we via een paadje onder moesten rijden. Eerst registreren en toen op de weegschaal!! En je gewicht werd met benzinestift op je hand geschreven.. zucht we moesten 1,5 uur wachten maar ondertussen konden we vanaf een plateau kijken naar andere mensen die gingen springen.
Toen we ons harnasje aan hadden begon het toch wel echt spannend te worden. We werden opgehaald door een gids die ons meenam naar een paadje onder de brug door (we liepen over gaas waardoor we naar beneden konden kijken!!!) en toen stonden we op de brug. aaaah wat hoog!

Toen ik mocht springen werden eerst mijn enkels bij elkaar gebonden en toen moest ik (ondersteund door twee medewerkers aangezien ik niet kon lopen met mn enkels bij elkaar ) naar de rand hupsen. Nou ik wou echt niet!! Ik had bedacht dat ik niet naar beneden zou kijken maar natuurlijk was dat toch het eerste wat ik deed.. doodeng. nou die mannen aftellen en toen ben ik toch maar gesprongen. Het was echt verschrikkelijk eng maar ook verschrikkelijk gaaf en ik ben echt blij dat ik het gedaan heb!

Al met al de hele dag kwijtgeweest bij die brug dus toen we eindelijk weer veilig in de auto zaten was het alweer tijd om terug te gaan naar het huisje. De rest had gelukkig al vlees en brood gekocht en toen zijn we lekker in de tuin gaan barbequen. Wijntje erbij en op tijd naar bed (saaaai )

Vanochtend moesten we om 10 uur uit het huisje zijn dus nog even hard gewerkt om alles schoon en ingepakt te krijgen en toen weer op weg naar Port Alfred. Onderweg had de andere auto nog een oververhitte motor en met 5 man 500 kilometer in een miniautotje was ook niet echt comfortabel. Maargoed onderweg nog even lekker geluncht in Port Elizabeth in een soort afgesloten centrum (lekker duidelijk weer ) wat de broadwalk heet en het leek daar net disneyland! Je verwacht elk moment Mickey Mouse tegen te komen! Nouja niet echt duidelijk ik doe wel een foto bij dit verhaaltje

Uhm nouuuu dat was het geloof ik wel weer!!

Er volgen meer foto's van anderen maar die heb ik nu nog niet dus blijf af en toe checken want er zijn nog heel wat leuke foto's op komst!

Veel liefs en ik wacht op jullie berichtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Studeren in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2008

En dat was het dan weer..

15 December 2007

Fijne kerstdagen!

09 December 2007

Module assignments en feestjes

23 November 2007

Terug uit Kwazulu - Natal

13 November 2007

Tsitsikama
Hannah

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 95359

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 11 April 2013

Rondreis 2013!

26 Augustus 2008 - 30 Juni 2009

Stage op Aruba

20 Juli 2007 - 30 December 2007

Studeren in Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Barcelona

Landen bezocht: