Bon bini na Albert Heijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hannah - WaarBenJij.nu Bon bini na Albert Heijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hannah - WaarBenJij.nu

Bon bini na Albert Heijn!

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

16 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal!!!

Hier weer een berichtje vanaf one happy island!! Ik ben veilig wedergekeerd van mijn heeeeerlijke vakantie op Curaçao!! Allereerst bedankt voor alle leuke kaartjes, smsje en telefoontjes die ik heb van jullie heb gekregen met mijn verjaardag!! Ik heb een ontzettend leuke dag gehad!!

Donderdag moest ik eerst overdag werken tot 3 uur. Toen snel naar huis, laatste dingen ingepakt en richting vliegveld gegaan. Omdat de afstand tussen Aruba en Curaçao zo klein is duurde het inchecken maar heel kort. Bij het vliegtuig aangekomen bleek dat het meer een bus met vleugels was, heel tof maar ook wel een beetje eng haha..

Na een vlucht van 20 (!!) minuten kon het vliegtuig alweer landen.. op het vliegveld aangekomen hebben we eerst een biertje gedronken met Lieke, Jorrit, Andreas and me, en toen spullen dumpen bij Jorrit!! Jorrit loopt stage op Curacao en we konden voor een paar gulden per nacht bij zijn studentenhuis crashen, helemaal prima dus!!
Hierna gelijk doorgereden naar Seaside Terrace, een suuuperleuk lokaal eettentje waar we voor een paar gulden konden chillen en eten op het strand.

Na het eten waren we allemaal nog enthousiast dus nog wezen stappen bij Cinco, veeeeeeel Nederlanders gezien!!

Vrijdag gingen we boodschappen doen bij de ALBERT HEIJN!! Jaaaa ze hebben een Albert Heijn op Curaçao dus ik was helemaal enthousiast na 8 maanden geen Appie gezien te hebben!!
Daarna had Jorrit een hele tour over het eiland voor ons gepland, heeel cool, vet veel gezien!! Eerst door het National Park gereden, een beetje geklommen en overal rondgekeken, daarna een paar stranden gezien, op Curaçao zijn de stranden heel anders dan op Aruba, op Aruba zijn de stranden heeeeel lang (eigenlijk bijna 1 lang strand over de hele lengte van het eiland) terwijl ze op Curaçao heel veel kleine baaitjes hebben, heel mooi om te zien!! Nog bij het nieuwe Renaissance Hotel gekeken, echt heel mooi daar!! ’s Avonds heeeerlijk relaxed gebarbecued op het strand met een hele groep mensen!!

Zaterdag ging Lieke alweer weg, en zij wou graag langs de Ostrich Farm, dus gingen we daar heen!! Voor mij hoefde het niet persé omdat ik in Afrika natuurlijk al weet ik hoeveel van die beesten in het wild gezien heb, maar het was toch heel leuk om weer een beetje in de Afrikaans sfeer te komen hier mochten we ze na de tour ook voeren, dus dat was wel een leuke ervaring!! Hierna moesten we snel naar het vliegveld om Lieke weg te brengen.

Nadat we Lieke weggebracht hadden gingen wij heeeerlijk happy hour vieren bij Zanzibar, waar al een paar ligstoelen op het strand voor ons gereserveerd waren!! Na een paar heeeeele chille uurtjes heerlijk uit eten geweest bij de Tropen. We hadden gehoord dat de Golden Earring ’s avonds op zou treden op het strand, en hier was Andreas ONTZETTEND enthousiast over dus wij bier en wijn inslaan en een taxi richting het strand gepakt. Ik had nog een beetje mijn twijfels, maar hier aangekomen bleek inderdaad dat de Golden Earring op ging treden, en toen we net gesetteld waren barstte het feest los!! Heeeel erg vet!! Nog een aantal bekenden uit Leeuwarden tegengekomen die op Curaçao stage lopen, en hier ook Frank weer tegengekomen die inmiddels ook aangekomen was op Curaçao. Supergezellig avondje gehad!!

Zondag hadden we een boottrip met Captain Goodlife op het programma staan!! Eerst Frank opgepikt en toen doorgereden naar een strandje waar we op zoek gingen naar Captain Goodlife. We mochten voor 25 gulden aan boord en hebben ons zeker 4 uur vermaakt met een trip die bijna rond heel Curaçao ging!! Hele dag lekker gesnorkelt en gezwommen en in ‘de Blauwe Kamer’ geweest. Dit is een grot waar je in moet snorkelen, en waar het door het water lijkt alsof de hele grot helemaal blauw is!! Veeettt!! Hierna zijn we lekker met zijn 4en gaan eten bij een superrelaxed eettentje aan het water, waar we rare drankjes aangeboden kregen en waar de Irish Coffee voor 3/4 uit whiskey en ¼ koffie met slagroom bestond!! Om half 12 besloten we naar Sopranos te gaan, een piano bar, waar ze heel toepasselijk om 12 uur voor mij “Happy Birthday” aangevraagd hadden!! Heel gezellig zitten chillen terwijl de pianist onze hele playlist af moest werken haha..

Maandag kreeg ik heeeeeeerlijk ontbijt op bed woehoeee!! Ik mocht tot 6 uur kiezen wat ik wou doen, dus ik wou naar Seaworld, dolfijnen en haaien kijken!! We waren net op tijd voor de dolfijnen show dus dat was echt heel cool!! Verder gekeken hoe de haaien gevoerd werden, zeesterren en zeekomkommers aangeraakt en een verjaardagskusje van een zeeleeuw gehad!! Wat wil je nog meer!? Aan het eind van de dag nog gekeken hoe de dolfijnen getraind werden en toen nog TE relaxed op een terrasje bij het water gezeten.
Tegen half 6 gingen we weer waar huis, waar ik onder de smoes “wij gaan nog even drank halen voor vanavond” gedumpt werd. Na ruim een uur vond ik het wel lang genoeg geduurd hebben, Andreas en Jorrit hadden echter een goede verklaring “ze waren aangehouden door de politie” nouja dat is dan niet anders dacht ik zo..
Na anderhalf uur eeeeindelijk op weg naar het restaurant waar we voor mijn verjaardag zouden eten. Alleen Jorrit moest en zou nog het huis van een collega laten zien, en ik MOEST mee naar binnen. Achteraf gezien had ik het natuurlijk kunnen verwachten: toen ik door het huis naar het terras liep hoorde ik ze al zingen: Frank, Matthijs, Jorrit en Andreas stonden tussen de ballonnen, kaarsjes en gedekte tafel… heel vet en een hele leuke verrassing!! De barbecue was al aan en ik kon gelijk met een drankje in de hangmat gaan liggen!! Wat wil je nog meer… heerlijk gegeten en een relaxte avond gehad…

Dinsdag helemaal bekaf opgestaan voor het laatste dagje Curaçao.. heel relaxed dagje gehad, Willemstad in geweest, geluncht bij het pleincafé, marktjes bekeken, nog wat bekenden opgezocht bij Renaissance Curaçao, een laatste drankje op het terras en toen was het helaas alweer tijd om richting het vliegveld te vertrekken.. weer in die rammelbak en toen waren we weer op Aruba!!!

En vanaf nu moet ik weer KEIHARD an die Arbeit.. alleen niet nu want Happy Hour begint zo in Paddock

Dikke kus vanaf Aruba!!!